sobota, 30. avgust 2014

Teorija kaosa in DeSUS

V slovenskem kozarcu vode je kar završalo. Erjavec je zopet dokazal vso svojo bistroumnost" in modro ugotovil, »vse naše zahteve za vstop v koalicijo so bile izpolnjene«. S tem je pokazal mojstrstvo svoje manipulacije, saj je nekje drugje, ob drugi priliki priznal, da mu je uspelo zgolj zagotoviti 40 mio € za regres, pa še to le za del upokojencev. Seveda pa ga to ne moti, da se ne bi ponosno trkal po prsih in pač dejal svoji volilni bazi po resnici, »izpolnili so našo zahtevo«. Ne on v ne more izreči ednine, še z množino ima težave, ker pogreša nekaj več, nekaj nad njo. Zato kar v svojem stilu naredi pogajalski balon z besedami, »vse naše zahteve so izpolnili«!

Mogoče pa je z množino imel v mislih še izsilitev enega ali dveh ministrstev, takšnega brez listnice, vendar kot zanalašč za kakšnega njihovega zaslužnega kandidata.

Zopet je Erjavec potrdil staro pravilo, da ima ta stranka neomejen mandat, da po mili volji nastavlja in razrešuje ljudi izvoljene na svoji listi. Kdaj se bo torej končno ob tem uvidela perverznost našega volilnega sistema, ko volimo ljudi ne da bi sploh vedeli ali imajo jajca ali pa so povsem brez njih.

Pravzaprav so po teh volitvah neverjetno porasli apetiti Erjavcu. Tako zelo, da človek več ne ve ali se s svojo zahtevo šali ali misli prekleto resno. Skratka Karel E. že ves teden povsem resno ugotavlja, da mu glede na volilni izid pripada 5 ministrstev. Ja prav ste prebrali, ne štiri ponujena, temveč kar pet. Ampak zgodba o novi vladi in smiselnih največ 10 ministrstvih in ne plenilskih 14/17 je le polovica problema. Druga polovica problema pa je delitev plena. Ob dejstvu, da nima Karel E. kadrov niti za dve ministrstvi, je to res nespodobna zahteva. V bistvu je to ultimat, ki ga bi moral Cerar zelo resno obravnavati. Ampak Cerar se ta trenutek ukvarja z drugo zadevo, s telefonsko linijo z Brusljem. In da ne boste pomislili, da Cerar ni tako zvit maček kot Karel E., ste se zmotili.

Tem gospodom je bilo nekoč prekleto vseeno za socializem, so pa bili zraven ko so se tepli za svoje koristi. Vseeno jim je tudi za "kapitalizem in demokracijo", saj so bili zopet zraven in se ponovno pehali za svoje tuzemske koristi in seveda tudi svojih otrok, prijateljev, znancev, skratka vseh tistih, ki jim je odlika le ena, da bo nekem čudežu nimajo težav z zagato ali njihova rit paše ali ne v ministrski stolček. Začuda paše kar v 99% primerov, čeprav se marsikateri njihov kader kaže v podobi obupa polne nemoči, kot to lahko spremljamo v zadnjem tednu. Samo pomislite na Erjavčeve poslance, sedaj postaja praktično vsak drugi med njimi resen kandidat za ministra.

In kje se tu pojavlja teorija kaosa. V sami njegovi definiciji namreč, da je kaos najvišja oblika urejenosti, saj funkcionira povsod in ob vsaki priliki. Pa poglejmo primer, temelji stabilnosti pokojninske blagajne in njena vzdržnost so povezane z razvojno naravnanostjo slovenske države, vse skupaj pa v prvi vrsti z ustrezno regionalizacijo države. Torej, slabe pokrajine bodo krepile tendence, ki vodijo našo državo v bankrot in tako naprej. Potem sem nekje že zapisal, da šele po regionalizaciji, kot solidnem temelju preobrazbe slovenske družbe sledi reorganizacija državne uprave, delitev nalog med državno upravo in regijskimi upravami. Kontrolna meja za delež uradništva na nivoju države, največ 7 promilov ali 14.000 državnih uradnikov. Najbolj zabavno pa je govorjenje, kar tako na pamet. Recimo, Švicarjev je 8 mio in imajo le 7 ministrstev. Drži, vsi pa zamolčijo, da imajo Švicarji 26 kantonov.

Tretji nujen korak je ureditev in uskladitev hierarhije pravnih aktov. Najprej urediti ustavo. Redefinirati bi morali položaj Predsednika države, spremembo volilnega sistema, spremembo volilnih enot na največ 6, ter s tem zmanjšanje števila poslancev na 6 krat 10 ali skupaj 60. Ukiniti bi morali Državni svet, prenesti poslance manjšin v regijske zbore, napisati v ustavo in ne v preambulo, da je Slovenija država slovenskega naroda. Ponovno spremeniti določbe o referendumu, saj moramo vpeljati v državo več neposredne demokracije.

Nato bi lahko sledil četrti korak: Zagotoviti finančno disciplino. Postaviti odgovornost za pretekle napake in redefinicija neproduktivnih pravnih predpisov. Voditi finančno politiko, ki bo od bank zahtevala aktivnejšo vlogo v spremljanju gospodarskih potreb, ali pa jim odvzeti splošno licenco in jih transformirati v hranilnice.

Šele potem bi lahko šli na peti korak ali vprašanje, kako se lotiti pokojninskega sistema, ki je sedaj problem in tudi vezan med »mlado-srednjo-staro« generacijo. Področje pokojnin je sicer del socialne politike, vendar je močan korektiv tudi zdravstvena politika, zdravstvene storitve, cene zdravil (n.pr. aspirin).

Najmanj še 10 podobnih primerov oz. korakov in seveda medsebojnih korelacij bi lahko nanizal, vendar jih ne bom. Naj jih nanizajo tisti, ki jih kadrujejo raznorazni sorodniki in to predvsem po načelu. Ni važno kaj zna, da je le naš (najboljši so tisti, ki so naši tako levo kot tudi desno od nas). 

Vendar vrnimo se k Cerarju in njegovemu ukvarjanju ta trenutek z drugo zadevo, s telefonsko linijo z Brusljem Ko sem poslušal poročila in novinarko, ki je dejala, kako je Cerar opravil razgovor z Junckerjem ter izjavil, da mu je sporočil, da v celoti prepušča izbiro komisarja iz Slovenije njemu, sem od smeha skoraj padel s stola. To je namreč tako krasna demonstracija politične govorice, ki jo Cerar zgleda že obvlada, da na koncu dejstvo povedanega s strani Junckerja izgleda nekako v stilu, »Kako ste kaj v Ljubljani, dežuje torej, tudi tukaj je predvčerajšnjim!« Naši mediji seveda obrnejo izrek v korist Cerarja, kot da je on  dovolil Junckerju, da sam izbere komisarja iz Slovenije!

Sedaj bi moral napisati, da je vse skupaj brez zveze, vendar ni. Račun bo izstavljen ravno malemu človeku, ki bo seveda potem ves začuden izbuljil svoje oči in se čudil, kako se to dogaja ravno njemu. Sicer pa res ne vem zakaj bi bila Fajonova boljša kandidatka od Bratuškove. Fajonova ima pedigre zgolj za rasnega Bruseljskega uradnika, torej v smeri funkcij na Directorate General, nikakor pa ne v Evropski Komisiji. Saj res, kako to, da tega ne razumemo?


3 komentarji:

  1. Današnja izjava Erjavca vse pove o njemu. Pravi, da so državni sekretarji strokovne funkcije. Kako butasta zmota! Posledice, tudi te izjave bodo seveda naše!

    Odkar so odpeljali SDS konjenico na zaslužen poćitek bi lahko prevzel prapor od Jerovška mirne duše Jurša. Pa še oba sta na zloglasni "J"!

    OdgovoriIzbriši
  2. KLIENTEIZEM, STRAKOKRACIJA
    nista del naše ustavne ureditve.

    Zaradi ločitve oblasti na zakonodajno izvršilno in sodno poslanci ne morejo iti ne v sodno in ne v izršilno oblast.
    Izvoljeni so bili za poslance in ne bi smeli prehajati v druge veje oblasti.
    Ta trditev je glede na veljavno ustavo in naš družbeni red nesporna.
    Preverite.


    Vladislav Stres

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vlado, v principu res zanimivo razmišljanje. Sedaj izpade, kot da je zakonodajna veja v celoti podrejena izvršilni veji oblasti!

      Izbriši