Danes smo
slišali, da je obrambni minister umaknil stopnjo zaupnosti iz poročila OVS.
Končno se je pokazalo od kod prihajajo ognjeni zublji in kje je dejansko
gorišče. Do sedaj se je namreč videlo le ogromno dima, ki je povzročal pekoče
oči, pogleda pa ni niti malo razbistril.
Kako se je zgodba sploh pričela? Minister za obrambo Janko Veber je
prejel javni poziv podpredsednika komisije DZ-ja za nadzor obveščevalnih in
varnostnih služb Mateja
Tonina(NSi), da bi moral odstopiti zaradi naročila analize o
pozitivnih in negativnih učinkih prodaje Telekoma, s čimer naj bi presegel
pooblastila.
Komisija DZ-ja je
namreč v nenapovedanem nadzoru ugotovila politično zlorabo
obveščevalno-varnostne službe Morsa, njen član Tonin pa zato pričakuje Vebrov
odstop. Obrambni minister Veber je namreč službi naročil pripravo analize
pozitivnih in negativnih vidikov privatizacije Telekoma, kar bi naj po
Toninovem mnenju, ki je nadzor vodil, preseglo zakonska pooblastila, je pojasnil Tonin.
Zato je pristojna
parlamentarna komisija, ki jo vodi Branko
Grims iz SDS-a,
na sredini seji obravnavala poročilo o omenjenem nenapovedanem nadzoru, ki so
ga opravili 9. marca. Kot je v izjavi za medije pojasnil Grims, so ugotovili
grobo prekoračitev pooblastil ene izmed obveščevalno-varnostnih služb. Gre za
politično zlorabo službe ministrstva za obrambo (MORS) za namene obrambnega
ministra, je zatrdil.
Če bi pred
meseci skrbno prebrali ta blog, bi marsikdo razumel, da se nam je to
moralo slej ko prej zgoditi.
Po svoje
je zanimiv tudi bivši minister Jaklič, ki se zelo naivno in poenostavljeno
sprašuje ali je komisija preučila nekatere ugotovitve, preden se je podala v
»lov za dokazi« na ministrstvo za obrambo, za katere se je mimogrede že vedelo,
da obstajajo, kateri so in kje jih najti! Torej, minister, ki je verjetno
končal 15-minutni »šnelkurs« iz varnostno obveščevalne problematike, deli nasvete. Pa ne z žlico! Kar z lopato jih 'šauflja'!
Ista neumnost se zgodi tudi nekdanjemu vodji OVS Miklavčiču, ki maha z uredbo in se sprašuje, kdo daje usmeritve OVS. Potem pa kar sam odgovarja: Vlada (pravilno), Svet za nacionalno varnost (pravilno) ter Komisija za nadzor (hudo narobe)). Ne more Komisija hkrati 'jahati' dveh konjev. Dajati usmeritve in obenem izvajati 'nadzor. Na koncu pa naj zapišem le še eno zadevo. Nikjer v svetu se poročil in analiz ne daje v javnost v izvorni obliki, temveč vedno in zgolj v povzetku. No, pa smo zopet pri "strokovnosti strokovnjakov"!
Vendar poglejmo si zadevo po vrsti! Najprej razčistimo zadeve okoli tega, kdaj obveščevalno varnostna služba sploh prekorači pooblastila. Vsekakor takrat ko poseže v civilno sfero. Vprašanje je le ali je v to sfero posegla z metodami dela. Če pogledate kateri koli priročnik o delu tajnih obveščevalnih služb, boste videli, da hrbtenico njihovih metod – zvrsti operativnega dela dela tvorijo:
-
preventivno
operativno delo
-
predhodna
operativna obdelava
-
operativna
obdelava, in
-
operativna
akcija (ki pa je bolj zvrst dela).
Sedaj pa dejstva, od direktorja Gorazda Rednaka,
ki je mandat nastopil novembra lani, so zahtevali, naj jim predstavi vse
zapisnike sej kolegija, ki jih je imel novembra in decembra lani. V njih so
našli zapisan tudi sklep, ki službi nalaga, naj za ministra za obrambo pripravi
analizo pozitivnih in negativnih vidikov privatizacije Telekoma, je dejal
Tonin. Torej niti ene od štirih zgoraj naštetih zadev ni nihče zahteval od
direktorja – zgolj pripravo analize. Minister ni zahteval niti
protiobveščevalne presoje, le analizo!
Pa bi lahko zahteval izdelavo Protiobveščevalne presoje
prodaje Telekoma na obrambno zaščitni sistem Republike Slovenije.
Protiobveščevalna presoja je namreč zgolj kompleksen miselni proces, je tudi
ena od temeljnih metod dela OVS in kontinuirani sestavni del protiobveščevalnih
aktivnosti v državi. Pa ni zahteval tega, temveč le analizo!
Kaj pa je torej analiza? Tudi analiza je strukturirani
miselni proces, ki predvsem obdeluje zbrane podatke, ki so pridobljeni na
legalen način, brez uporabe tehničnih sredstev ali agenture. Njen cilj je
predvidevanje in nič več. Lahko bi na dolgo in široko še pojasnjeval te zadeve,
vendar je povsem brez pomena, ker je vsaj zame ta 'afera' dobila' povsem druge
razsežnosti. Razgalila je vso bedo 'članov komisije', njihovo neprofesionalnost
in nesposobnost, da razumejo celo to, da je varnostni interes države eden od
temeljnih 'nacionalnih interesov'.
Zato zame ni ključno vprašanje to, kako 'kaznovati' ministra
(ki ima res nesposobne svetovalce), temveč kako odstraniti iz komisije ljudi,
ki s svojim razmišljanjem in dejanji predstavljajo hud varnostni rizik v
državi. Ki ne razumejo, kaj je naloga komisije v smislu subordiniranosti in kaj
v smislu nadzora. To, da priletijo trije 'parlamentarni mandeljci' na
ministrstvo in zahtevajo vpogled v zapisnike kolegija... gospodje imajo srečo,
da sem bil jaz tam, bi jih dal nemudoma zapreti!
Zato si za
konec raje poglejmo še varnostno problematiko kadrovske sestave. Najmanj
trije člani komisije so hudo sporni in sicer: Janša, kot zapornik »s statusom
mirovanja«, Tonin, kot udeleženec »čudnih« ameriških domovinskih usposabljanj,
Grims kot ideolog in aktivni sogovornik s tujimi strukturami, ter navsezadnje še četrti, Nemec, ki se drži načela »ljubezen ne pozna meja«, pa si je za partnerico omislil kar – Ukrajinsko manekenko.
Sicer pa le še majhen dodatek! Ker imamo skromno penzijo, vam po avtorski ali podjemni pogodbi izdelam vse vrste najbolj kakovostnih "varnostnih presoj"! Delam tako za javni kot tudi zasebni sektor. Ponudbe mi lahko pošljete po Messengeru pod šifro "Cankar je moj vzor"!
Sicer pa le še majhen dodatek! Ker imamo skromno penzijo, vam po avtorski ali podjemni pogodbi izdelam vse vrste najbolj kakovostnih "varnostnih presoj"! Delam tako za javni kot tudi zasebni sektor. Ponudbe mi lahko pošljete po Messengeru pod šifro "Cankar je moj vzor"!
- Boris
OdgovoriIzbrišiPozdravljen Amsel!
Šele danes sem pogledal na tvojo stran in zagledal ta odličen blog. Upam da ga je
pred menoj dobil Cerar.
Kar pa se naslova tiče... ni ne Veber ne Tonin gate. Tace Janše so preveč vidne.
Pa poglejmo nekaj dejstev. V prvem mandatu JJ-a je bila razkrita centrala BND.
V tem istem mandatu je bila nabavljena oprema za komunikacije Tetra. V istem
obdobju smo imeli prvi primer da so bile kamere prisotne ob akciji NPU, znana so
snemanja in palsma video posnetkov sej pahorjeve vlade. Tudi zadnja akcija NPU
pri Bratuškovi in na vladi je imela kamere in novinarje ob pravem lasu na pravem mestu.
Večkrat sem napisal , da ne verjamem v več slučajnosti. Čudna slučajnost je tudi
ta nadzor. Sledil je odkritju študenta da sistem Tetra pušča kot rešeto.
In potem sem slišal Logarja kako izjavi da so Hrvaška in Avstrija prodali Telekome
pa se jim varnost ni zmanjšala. Je morda Logar kak član nadzorne komisije ki je
preverjala delovanje hrvaških in avstrijskih varnostnih služb ????
Ne nazadnje v Hrvaški in Avstriji so bile locirane "podružnice" NSA.
V Sloveniji jim ni bilo potrebno delati si stroškov. Ne nazadnje imamo SOVA-o.
lp
Cinik, pozdravljen. Uspel sem že 'sklempati' tudi konec te 'obveščevalne' sage!
OdgovoriIzbriši